Träningsschema fokus – Bredd

Ett schema som jag följde förut var:
5 Dagars schema
Måndag: Rygg/Axlar
Tisdag: Bröst/Triceps
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben/Mage
Fredag: Axlar/Rygg
Lördag: Biceps/Mage
Söndag: Vila

Ett schema där jag fokuserade på att få så mycket bredd som möjligt. Därav dubbla dagar med rygg och axlar. En sak som många inte tänker på är att Axlar är något man inte får glömma om man vill få en komplett rygg och bredd.

Det är samma som med armar, dom flesta som vill ha större armar på gymmet står och kör Biceps hela tiden. Men vill man ha ”stora” armar så är tricepsen större än Biceps, och därav får du större armar om du tränar triceps. Dock så ska man inte skippa att träna biceps bara för att, du vill ju ha styrka där också?

Att få en sån allsidig träning som möjligt är svårt för många. Det gäller att planera in träningspassen så att dom passar just en själv. Man ska aldrig kompromissa för andra i sin träning, det gäller dig själv och ingen annan. Du tränar väll för dig själv?

 

 

 

 

 

 

 

 

Alla kanske inte vill se ut såhär?

 

 

MVH

Amor Vincit Omnia – /R