No Pain No Gain – Rolig Benträning

Dagens träningspass – Ben

Dagens träningspass inleds med 15min Cross trainer. Sedan blir det knäböj och allt vad man nu kan tänka sig. Blir till att träna vader idag också. Så blir ett långt härligt benpass på gymmet.

Dagens kosttillskott

No-Xplode .. Super-mass

 

Dagens info

Det är många inom träning som utesluter att träna sina ben totalt. Anledningen till det är olika, men oftast så tycker man att ben är en tråkig muskelgrupp att träna. Eller kanske tom onödig. Det finns också dom som säger att dom får ut tillräckligt mycket benträning för att dom springer en runda en gång i veckan. Detta stämmer inte alls.

Att kunna bli hel-fit, kunna se sådär bra ut som alla fotomodeller eller förebilder inom träning, så behöver du träna alla delar utav kroppen. Det handlar om att du måste få en symmetri över hela kroppen och inte bara överdelen eller underdelen.

Vad händer då om man avstår ifrån benträning?

Om du inte tränar ben så kommer du att gå miste om en hormonell stimulans som krävs för att du ska kunna återhämta dig. Benen och bålen är 2 stora muskelgrupper i kroppen som båda hjälper till med stimulansen för hormonerna som du har inom dig.

Du hör säkert en hel del folk som vill förlora vikt? ”Hur bränner jag mer fett?” Vill du bränna mer fett så är ett hett tips att faktiskt träna ben. Det är det inte många som vet, eftersom ben är en av kroppens största muskelgrupper så kommer du att öka metabolismen vilket gör att du förlorar mer i vikt. Ta till vara utav den informationen och skippa inte träningspassen på gymmet för att det känns onödigt.

Det handlar inte om att du ska få jättestora benmuskler, att du ska få jättestora vader så du känner att du blir stor och klumpig. Det handlar om att du ska ta hand om din kropp och låta den utvecklas med dig.

 

 

 

 

 

 

Ha en härlig dag! No Pain No Gain !

/R