Träningstips

Vår kära träningsblogg

Det finns många utav oss som vill bli av med det där lilla extra. Nu har det även blivit en del utav mitt liv med alla sjukdomar som har gjort mig tappa fokus ifrån kosten. Det är viktigt med vad man stoppar i sig, inte minst när man inte kan röra på sig lika mycket som man skulle villja. Att ständigt vara borta ifrån gymmet fastän man gärna skulle villja vara där, det kan bli en plåga. Viktnedgång är dock inget som jag är främmande med med tanke på att jag innan jag börja styrketräna beslöt mig för att förlora all min fettvikt, nämligen 30 kg, det var då en tid där gymmet endast var ett nödvändigt ont för att förlora alla dessa kilon som man då gått upp med hjälp utav datorspelande. Hur gjort jag då?

 

 

Hur går jag ner i vikt?

Det är en fråga som många ändå ställer sig i detta samhälle som vi lever i…Klockan ringer vid 12 och vi går ut för lunch både i skolan och i arbetet, men vad stoppar vi egentligen i oss? Är det verkligen så nyttigt att gå just till det där stället där dom har den godaste kebaben, eller är det verkligen BRA här där jag sitter och äter min sallad. Det kan vara svårt att veta nuförtiden, då det vimmlar om skyltar där det handlar om att dom har bra och ”nyttig” mat. Men är den verkligen det? Nu ska vi inte hamna i detta ämne alltför mycket, men det viktigaste i det hela är att du gör av med mer energi än vad du stoppar i dig / dag. Med detta i bakhuvudet så kommer du att kunna förlora vikt.

 

 

Sallad varje dag?

Mja, det kanske fungerar för många. Men som jag själv så går det inte att köra så 7dagar i veckan, jag tröttnar helt enkelt. Men måste jag äta onyttigt då? Nä, såsom jag ser det så handlar det om att balansera kosten så mycket som möjligt för att få i mig det jag behöver på en dag och samtidigt hålla mig på underskott för att förlora fettvikt. Tex till lunch så behöver jag ha energi annars så ligger jag och sover på jobbet på eftermiddagen, så det är det bästa tillfället för mig att stoppa i mig kolhydrater. Dock så säger jag inte att pizza är det alternativet jag väljer.

 

 

Sallad gör mig inte mätt!

Detta är något som man får höra ofta när man tipsar om att ta en sallad till lunch, då det också oftast är okunskap om vad som får oss mätta. Att bli mätt utav en sallad är något som många vet om, dom som testat det dvs. Blir du inte mätt utav en sallad så testa att blanda i lite mer utav kycklingen eller vad du nu har för sallad. Protein kan nämligen få dig att känna dig mätt och är för din träning väldigt mycket bättre att leva på än kolhydrater. Tänk på att också ta ett glas vatten innan du påbörjar varje måltid, detta är för att hjälpa dig att känna dig mätt. Det hjälper faktiskt, tro mig!

 

 

Amor Vincit Omnia