Träningstips – Rumpövningar som du kan göra hemma

Träna rumpa hemma

Vi får många besökare till våran träningsblogg som söker hjälp med att träna rumpan, roligt nog. Det är dom inläggen som drar mest läsare hur som helst :). Så j ag tänkte ta mig tiden till att skriva ännu ett inlägg om just hur du kan träna rumpa i hemmet..

Men först vill jag bara tillägga att rumpan tränas även vid cardio, ta tex en brant backe som du går uppför, det tar som bara den på rumpan, det gör det även om du springer. Så om du vill komma iform och få den där fasta rumpan så är det bara till att ut och röra på sig. Jumer man rör sig, desto bättre.

 

Vill du läsa föregående inlägg om hur du tränar rumpan så finner du dom här:

Hur du får en fastare rumpa

Fast rumpa

 

 

Träningsbloggen tipsar om de top 3 bästa rumpövningarna

 

Squats


En utav de bästa övningarna som du kan göra för både höfter, rumpa och lår.

 

Stå höftbrett som utgångsposition och böj dig sedan nedåt, försök att böjja dig så att knäna är bakom dina tår så att du kommer ner med rumpan emot golvet. Men håll ryggen upprätt.

 

När du ska sträcka på dig igen, tryck med dina hälar ned i golvet tills du ställer dig upprätt.

 

 

Lunges

Ta ett kliv framåt så att du står stadigt. Böj sedan det bakre benet så att knät åker ned emot golvet och håll en 45graders vinkel på de främre benet. Ha en upprätt kropp när du går ner med knät emot golvet. Byt sedan ben.

 

Step ups

Ha en bräda tillgänglig, så att ditt knä kan vara 90graders vinkel. Ta sedan ett kliv upp på brädan med en fot och sträck på dig utan att sätta i den andra foten, ta sedan ett kliv tillbaka, och repetera med det andra benet.

 

 

Lycka till med träningen, och hoppas ni får den där tajta rumpan som ni drömmer om !

 

No Pain No Gain !