Träningsblogg – Viktiga Träningstips

Hur du lyckas på gymmet

Vissa tips är rätt självklara, ta tex att du bör alltid ha vatten nära till hands. Om du svettas så förlorar kroppen vätska och utan vätska så kommer du att kunna få huvudvärk. Andra tips som att du bör alltid veta vad du ska göra på gymmet innan du kommer till gymmet, är också rätt bra att kunna. För om du bara kommer till gymmet utan att veta vad du ska göra, kan du lätt bli ofokuserad och därmed kommer din träning att gå förlorad.

 

Försök att bygg upp ett schema och följ det, det finns flera olika sorters träningsscheman som du kan följa. Endel gillar att lägga muskelgrupper på specifika dagar, andra kör så kallade rullande träningsscheman. Försök att lista ut vad som fungerar just för dig.

 

Träningstipsen

Tänk på att inte träna samma muskelgrupper flera dagar i rad. Det innebär att du bör tänka ut vilka muskler som du använder till vilka pass och sedan strukturera ditt träningsschema så att du inte tränar samma muskelgrupp flera dagar i rad.

 

Tänk också på att du kommer att bli starkare om du låter dina muskler vila och få bygga på sig. Då du har kört slut på en muskel och den blir trött, så behöver musklerna vila.

 

Träna alltid dom muskelgrupperna som är störst först. Och kör dom övningarna (efter du värmt upp) som du vet är tyngst.

 

Lägg upp din Cardio eller Magträning så att du kör den efter din träning, dock så är det viktigt för dig själv att inte skippa detta moment. Se till så att du klarar av löpbandet eller magträningen.

 

 

Finn motivationen

Finns din inre motivation. Många finner motivation i filmer/musik/bilder, jag själv gör det ifrån alla dom tre kategorierna. Hitta vad som motiverar just dig!

 

 

 

 

/ Amor Vincit Omnia